Известие

Collapse
No announcement yet.

Лека полека...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
    Такааа, за предните с едната 33-ка (червената и уж по-бърза) съм ударил на греда. При нея се опитвам да сложа 284х22мм диск (от Фиат Купе 2.0 16V)със спирачен апарат от Опел Омега А 2.6 Автомат, като при Омегата дисковете са 296х28мм. Хубавото на тия апарати е, че са с бутало 57мм (при 145 QV например за 284 диск буталато на апарата е 54мм) Това естествено означава и смяна на спирачната помпа с друга, с по-голямо бутало. На 33-ката оригинално помпата е с бутало 18мм, а аз сложип помпа с бутало 22мм от Алфа 75 - цена 100лв. за помпата в Евро 07. Сега обаче имам жесток проблем с джантите. Не стават моите 15-ки. Трябват ми джанти на OZ WRC - демек лоша работа, лекува се с много пари. Та при нея нещата се получиха, но нямам джанти. С 16-ки също ще стане. Апаратите от Омегата са Girling, стават на шенкела на 33, но излизат в повече навън от диска и накладката реално трие извън диска. Затова отидох при Бай Фрезист да измести дупката на супорта с 4 мм навън, за да може апарата хубаво да позиционира накладката върху диска. Друго важно нещо е да се подложат тънки шайби между супорта на апарата и шенкела, защото и без това е тънък диска за апарата от Опел, и трябва да седи диска точно в центъра на процепа в супорта. Отделно е добре впоследствие да се гледат често накладките да не се износват докрай, защото накладката може да падне между диска и супорта.
    Другота преправяне е на закрепването на спирачните маркучи. При Опелските апарати маркуча се стяга с кух болт (познат още като "банджо болт")и 2бр. дифтунги , докато при италианките се навива маркуча в апарата директно. Да, ама маркучите от Опел не могат да се ползват, защото в другият край закрепването към тръбата е с друга резба и освен това накраъника е женски, а при 33-ката е мъжки. Затова отрязах накрайника към апарата плътно до маркуча и отрязах един женски накрайник от Фиатски маркуч и айде при Драго (Екстрийм Тунинг) за заварка с аргона. Та накрайника-преход готов и вече в него директно се навива 33-ковия маркуч.

    В най-общи линии е това, но не препоръчвам това да го прави човек не особено грамотен технически и освен това се подгответе да давате пари.
    А когато го постигнете (вече е станало) имайте предвид, че не влиза дори всяка 15-ка джанта, и за по-малки забравяте. Ако някой иска цени, мога грубо да ги дам, ма няма да ви харесат.

    Това за червената, а сега за бялата 33-ка (газовия хладилник)
    Та при нея дискове от 145/6 на 257 мм. Апарати от Опел отново, но от С20ХЕ. Този път разстъргването на дупките в супорта е в обратна посока, към главината, за да излезе апарата навън, защото трие в супорта периферията на диска. При Опел диска е по-дебел (24мм) и тук отвън седи почти плътно до диска, а от вътрешната страна отново има разстояние (и тук не оставяйте накладките да се износят докрай). Пак се прави съответния преход за спирачния маркуч и така.

    Спирачнат пампа си е оригиналната, педалът е малко по-ниско, но спирачките са доста по-остри.


    Тук като цени ще дам пример:
    1. Апарати от Опел 2-ра ръка - 60лв. с Еконта.
    2. Накладки TRW - 70 лв.
    3. Стругар - 20 лв. за изместване дупката в супорта.
    4. Дискове - 100 лв. комплекта евтини някякви, не особено качествени.
    5. Заварка на преходника за маркуча + стари маркучи от Опел + дифтунги - 20 лв.
    6. Спирачни маркучи - 30 лв.

    Общо дотук 300 лв. без труда и бензина за разходки насам - натам.
    Много убаво!
    Май за сега ще си карам със старите!
    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

    Comment


    • а какво им е на оригиналните за всекидневно каране, според мен добре спират. да не са ви запушени спирачните маркучета и за това да имате проблеми. пък и накладките са евтини.
      а тия банджо връзки са ми хипер гадни.
      точка

      Comment


      • Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
        а какво им е на оригиналните за всекидневно каране, според мен добре спират. да не са ви запушени спирачните маркучета и за това да имате проблеми. пък и накладките са евтини.
        а тия банджо връзки са ми хипер гадни.
        Никой никого не кара да се прави насила това. Просто на няколко човека им беше любопитно как ще стане и аз споделих опит. Може на теб да са ти гадни банджо връзките, но това не значи, че не работят. Затова подробно съм обяснил как да се заобиколи проблема. А 33-ката във фабричен вид просто НЯМА спирачки. И това го казвам, като човек, който вече е пробвал и 2-та варианта. Е мога само да кажа, че няма сила на света, която да ме накара да си сложа оригиналните спирачки обратно. Все пак имаш 146-ца със такива спирачки и знаеш как спира. Е 33-ката със същите вече спирачки спира не по-зле.

        Новите коли се различават от старите основно по такива дреболии и карането им затова е по-лесно и по-приятно. Но когато е възможно подобрение от такъв род никой няма да му се намръщи.
        Last edited by Bobi_33; d.m.y г., 16:12.
        Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

        Comment


        • твоите 33-ки с какви системи бяха, щото на брата спира съвсем добре /не по зле от моята/ и е с апарати лукас.
          точка

          Comment


          • Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
            твоите 33-ки с какви системи бяха, щото на брата спира съвсем добре /не по зле от моята/ и е с апарати лукас.
            Ами комбито е 92-ра година, плътни дискове, апарати предни Лукас, отзад барабан, помпа спирачна и серво Бендикс. Засега промени само на предната ос, Апарати Ате, дискове 257х20, накладки TRW.

            Старата 33-ка е с апарати Ате (по-добри са от Лукас, а и доста по-безпроблемни) отзад беше с барабан, помпа и серво пак Бендикс. Сега е с Дискове отзад, апарати Гирлинг, а отпред е с Дискове 284х22мм и апарати Лукас. Спираната помпа е по-голяма, сега Метели. Накладки незнайни отпред и отзад.

            Не знам 146-цата ти с какви спирачки е, но и там се усеща огромна разлика в спирането при разновидностите спирачки. Моята 145-ца е с ABS, дискове отзад и вентилирани дискове отпред, спира добре. На сестра ми 145-цата е с барабани отзад, без ABS, плътни дискове отпред и грам не спира.

            Та при 33-ките след промените просто не са същите коли.
            Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

            Comment


            • 146 е с най-смотаните. 4 дискови с абс пак система гърлинг,ревизирани апарати, нови накладки, нови маркучета, нова спирачна течност, плътни дискове. задните не спират добре или щото апаратите са хипер смешни или щото новия кантар е монтиран на масата с инструменти
              33 е без АБС, с плътни дискове отпред, ревизирани апарати,нови накладки, нова спирачна течност. отзад е с барабани, помпата си е оригиналната бендикс.
              но според мен поне и двете спират ок. 33-ката с джанти 15 и гуми /сравнително нови/ 195 при рязко натискане кове и 4-те гуми.
              точка

              Comment


              • Ами аз съм недоволен от 33-ката как спира на скорост, в малките скорости е ОК, но на магистралата при скорости от 150 примерно ако трябва да намалиш до 80 - край, прегрели са спирачките, да не говорим, че при нормален натиск на педала нищо не се случва. Моите 2бр. 33-ки са просто едни от многото минали през нашето семейство и незнайния брой карани на мои приятели и клиенти. Всички предшестващи ги са били същите като сегашните ми 33-ки, демек нямат спиране. ДА, при много сериозно натискане на педала заковават и 4-те колела, но това не е спиране. Няма го варианта, при който да чукнеш педала при скорост и колата да намали. Да не говорим, че ако си се позасилил и ти светне червен светофар, просто 33-ките докато спрат, са се запалили спирачките . След промените това нещо го няма. И колата е много по-приятна за каране, като съвременна кола е.
                Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                Comment


                • Според мен на 33 проблема при спирането не идва толкова от предните дискове ,а по скоро от задните барабани и кантар . След регулация на кантара спира доста по добре ако седнат и 2ма човека отзад си спира прилично инъче преди забиваче яко муцуната . Все пак неможе да се отрече,че 33 имат проблем в спирачките ,ама де да беше само там проблемат им :Д . То пък инъче ако ги нямаше всичките тея проблеми в спирачките и в електрониката и в тоците и тнт. нямаше да го има чара на марката, ако трябва да ги правим като хората тези 33ки ще трябва да им запазим само купетата а и по тях ще трябва да има доста манипулации .
                  Alfa Romeo 33 IMOLA 1.4 i.e. 90hp. 1351 cc. 93 г. (907A)

                  Comment


                  • странна работа!!!!!!!!! случи ми се нещо страно и искам да попитам каква е причината или каква може да е та
                    имах следния проблем
                    когато карам със 80-100 до 110км. имам едно тресене във волана точно като от крива джанта даже до последно си мислех че е крива джанта (то с тез наще пътища какво да си мисли човек) а таман беше станало време да сменям накладкките защото като натиснех педала и просто нищо не се случваше и така както и да е реших да сменя първо накладките и после да отида да изправя джантата смених аз накладките ( да добавя само че на едната от старите накладки и беше паднала прожинката и си дрънкаше ужасно вбесяващо) и реших да пробвам дали ще държът тез СЕМИРИ добре и отидох аз да засиля малко засилих с 80 и забелязах че вибрацията я няма вече се едно нищо не е имало засилих със 100 пак същото със 140 пак 180 няма вибраци абе до 200-210 не мърда волана от какво може да са били предизвикани тези вибрации и така рязко да изчезнат
                    Аlfa33 1.7 107hp- 132hp.RIPAlfa33 1.7 16v. 1??hp.-Бившата!Alfa145 1.7 16v.-EX!AlfaRomeo33 1.7IE-Rip!AlfaRomeo33 1.3DLRO40 90hp.-1.7 16v-totalAlfa33 1.7 16vQV-EX. Alfa33 1.7 16v 4x4

                    Comment


                    • Понякога е възможнжо да се разбалансира джантата и да тресе просто от кал по нея.
                      Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                      Comment


                      • да това ми е ясно но до колкото се сещам единствената мрасотия по джантата беше феродо от накладките но може и това да е било
                        Аlfa33 1.7 107hp- 132hp.RIPAlfa33 1.7 16v. 1??hp.-Бившата!Alfa145 1.7 16v.-EX!AlfaRomeo33 1.7IE-Rip!AlfaRomeo33 1.3DLRO40 90hp.-1.7 16v-totalAlfa33 1.7 16vQV-EX. Alfa33 1.7 16v 4x4

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от RealSeX Покажи съобщение
                          да това ми е ясно но до колкото се сещам единствената мрасотия по джантата беше феродо от накладките но може и това да е било
                          Ако джантите са ти 4х100 може да са били стегнати съвсем леко накриво, а сега да са стегнати ОК и затова да е изчезнала вибрацията. Това е само предположение.
                          Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                          Comment


                          • полъчава се понякога от криви дискове,и ти както казваш сменил си накладките и това е изчезнало,сам си обясни.
                            alfa 33 1,7 IE 89гд.[SIGPIC]
                            alfa 33 1.7 IE 92гд.
                            alfa 166 2.4jtd 02гд. 150к.с.
                            lancia delta 1.9td 99гд.

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от becksalfa Покажи съобщение
                              полъчава се понякога от криви дискове,и ти както казваш сменил си накладките и това е изчезнало,сам си обясни.
                              E аз например не мога все още да си го обясня....Не правя връзка между смяна на накладки и криви дискове.
                              Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                              Comment


                              • да и аз немога да го схване все още а джантите ми са универсални 4х100 и 4х98 но джантите от началото на лятото са си на правилните дупки и не съм ги мърдал. Аз отначало си помислих че съм я изкривил понеже преди месец във варна минах през неравност тип дупка и издранча яко но тогаз не ми направи впечатление да е имало трептене и сега изведнаж изчезна има ли вариянт да е нещо сериозно или няква аномалия се е получила
                                Аlfa33 1.7 107hp- 132hp.RIPAlfa33 1.7 16v. 1??hp.-Бившата!Alfa145 1.7 16v.-EX!AlfaRomeo33 1.7IE-Rip!AlfaRomeo33 1.3DLRO40 90hp.-1.7 16v-totalAlfa33 1.7 16vQV-EX. Alfa33 1.7 16v 4x4

                                Comment

                                Working...
                                X